måndag 1 mars 2010

Action!

Idag vaknade jag 09.30. Jag fick en sovmorgon utan dess like alltså! Helt otroligt.

Helgen har i alla fall präglats av två saker: Actionfilmer och gayklubb. I lördags var jag och ett stort tjejgäng hemma hos min granne Ceasar innan vi for till gayklubben Babylon nere på stan. Som vanligt när det gäller gayklubbarna i Umeå så var det tätt med tjejer där. För att uttrycka det så tydligt som möjligt så skulle jag tro att för varje kille med alldeles för tajta kläder så fanns det 15 tjejer med kort hår eller dreads. That's a lot of lesbians. Hur som haver, till sist var det bara jag och Ceasar kvar. De andra i gänget gick pga (och jag citerar): "Bristen på penis". Jag och Ceasar försökte hålla fortet så länge det gick, men vid 01-tiden var vi båda så trötta att vi tog första bästa buss hem.

Men det här med actionfilmer då? Jo, jag fick för mig här om dagen att kolla på Lara Croft: Tomb Raider med Angelina Jolie. Tydligen led jag av brist på tjejmuskler, halvdanna specielaffekter och konstlade brittiska accenter (får rysningar när Angelina försöker dra till med ett "bugger"). Natruligtvis var jag också tvungen att se uppföljaren Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life, där man får se en ovanligt het Gerard Butler. Den med lite chokladsås på tänker jag... Chokladsås på honom i filmen 300? Not so much. I alla fall, igår när jag led av bakfylla och snuffsipuffsen av söndagströtthet så bestämde vi oss för att pigga upp oss själva med lite action. Först kollade vi på Constantine med Keanu Reeves och Rachel Weisz, där Keanu spelar en modern exorcist i kampen mellan änglar och demoner på jorden. Måste också påpeka att Tilda Swinton och Peter Stormare är underbara som ängeln Gabriel respektive Lucifer. Sedan kollade vi på Eagle Eye med Shia LaBeouf och Michelle Monaghan. Fartfylld action med en läskig dator som försöker ta kontroll över USA (datorns röst görs av Julianne Moore. Värsta!) Vill dock varna känsliga tittare för att den äckligaste skådepelaren ever är med i den filmen. Billy Bob Thorton. Usch!

Så sammanfattningsvis har det varit en helg av lesb...lesbiskiali....lesbialitet...lesb, eh whatever. Saker som är lesbiskt. Och så action så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar