tisdag 16 mars 2010

Love Helen Hunt.

Ibland blir det så att jag hamnar i "skådespelarperioder", dvs. jag blir speciellt inspirerad av en speciell skådespelare. För ett tag sedan såg jag alla filmer jag kunde komma över med Nicole Kidman. Man kanske kan anta att jag vid det tillfället kände mig lång, kall, australiensisk och fejkblond, men gud hjälpe mig - jag älskar henne. Nästan lika mycket som min fiktiva fru Gwyneth Paltrow.

Hur som haver, just nu är jag inne i en Helen Hunt-period. Ni kommer ihåg Helen Hunt eller? Hon var med i komediserien "Mad About You ("Galen i Kärlek") och filmer som Twister, Pay it forward (Skicka Vidare), What Women Want (Vad Kvinnor Vill Ha) och naturligtvis As Good as it Gets (Livet Från Den Ljusa Sidan), varav den sista nämnda filmen var den hon vann sin Oscar för. Hon är så otroligt speciell i sitt skådespeleri och hon har ett väldigt säreget minspel. Hon ser också ganska säregen ut, vilket är en av anledningarna att jag tycker om henne. Hon har en höknäsa och väldigt tunga ögonbryn, men gud hjälpe mig igen - jag gillar't. Nuförtiden gör hon inte så mycket, men som tur är kan jag sitta och gotta mig i hennes filmer på DVD och sitta framför datorn och ha ett "Mad About You"-maraton. Jag älskar mitt liv. Och Helen Hunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar