måndag 15 mars 2010

Mintyy, glitterhorn och guldmedaljonger.



Så här såg jag ut i backarna i helgen! Sveamössan och min grönrutiga scarf i högsta hugg. I was one sexy beast med andra ord. Vi anlände i torsdags och träffade upp mina föräldrar vid våran stuga som de hade hyrt. Det visade sig att den var alldeles nybyggd och superfräsch! Nedanför ser ni snuffsipuffsen som ganska snabbt gjorde sig bekväm i den stora röda lädersoffan som fanns där. Så söt!



Jag hade ju tänkt att det skulle bli en lugn helg, men åh nej! Mina föräldrar, som annars kan titulera sig som vardagsnykterister, hade tagit med sig 3 flaskor vin, 1 mintuu (eller mintyy som mamma säger) och 1 flaska jägermeister. Mamma hade upptäckt hur gott det var att dricka varm choklad med mintuu och insisterade på att det var något vi skulle göra varje kväll. Och det var sagan om hur mina vita och lugna helg for dit pepparn växer! Gott var det i alla fall. På fredagen åt vi middag på den lokala restaurangen Anorak och jag ska säga er att om den restaurangen hade en inredningsarkitekt så borde han eller henne få klamydia. Så fult var det. Jag tog inga bilder, men för att ge er en bild så ska jag nämna några av grejerna som fanns där: Renhorn med glitter och två par skridskor hängande från sig, renfäll som hängde i taken ovanför borden, lokala vägskyltar och en hel del skidantikviteter som var strategiskt uppsatta här och var i hela restaurangen. Jag skulle kalla det fjällkitch. Inredningen speglade i alla fall inte maten (thank god) för att den var skitgod! Jag, snuffsipuffsen och pappa åt stora köttbitar med bearnaisesås, hemmagjord chutney och barbeque-sås medan mamma åt friterad scampi. MUMMA.

Annars spenderade jag, snuffsipuffsen och pappa dagarna i backarna och hade det hur underbart och mysigt som helst. Så här såg det ut:



Mamma åker inte skidor, så hon spenderade dagarna med att gå med våran hund Sigge, läsa böcker och allmän chillaxing. På det det hela var det en hardcore fjällhelg som sammanfattningsvis kan sammanfattas med orden: Mintyy, glitterhorn och guldmedaljonger (den sista anknyter till en viss examenspresent som jag fick av päronen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar