lördag 27 mars 2010

Vingåker - Dag 1.

Nu har jag återhämtat mig från Kirsten Dunst-euforin och är nu tillbaka i verkligeheten. Eller termen "verkligheten" kan för tillfället diskuteras. Just nu är jag i mina föräldrars hem i Vingåker ("1 promille av Sverige kan inte ha fel" är kommunens slogan. Enough said). Det ser inte ut som det gjorde när jag var yngre. Istället för ett vardagsrum finns nu istället ett gym/TV/biosalong med storbilds-TV. Istället för för mitt rum så finns...ja, gymmet/TV/biosalong-rummet och istället för min brors rum finns ett kontor. Allt är vuxet, stilrent och piffat. Jag gillar det faktiskt. Här kommer jag spendera de närmaste två veckorna. Jag ska nämligen vara nanny, eller manny (man + nanny), till den andra snuffsipuffsen i mitt liv, nämligen min golden retriever Sigge. Föräldrarna drar till Mellanöstern och jag får ett helt hus för mig själv i 2 veckor. Behöver jag en semester? Ja. Är Vingåker den ideala platsen för denna semester? Hell no. Ska det bli skönt ändå? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Jag kommer dock sakna min snuffsipuffs (nej, inte Sigge. Sigge är ju här!). Han är i Göteborg med sin familj och chillaxar ett tag. Hur som haver, jag kommer uppdatera varje dag om mina äventyr i Vingmarkerna. Idag är Dag 1. Mina föräldrar ska snart åka iväg och jag får huset för mig själv. Jag har redan hela kvällen planerad: Först äta mat, sedan basta, sedan se på Dumbo (oh yeah, Disney-nostalgi), sedan ut med Sigge, sedan sova. Tack Vingåker, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar