fredag 5 mars 2010

Soluppgång i Versailles.

Idag vaknade jag 05.08. Klarvaken, klarhungrig och klarpissnödig. Vid sådana stunder tänker jag: "Hmm, man kanske borde gå ut och se på soluppgången? Det känns lagom uppmuntrande och vackert". Jag tänker på en scen från Sofia Coppolas Marie Antoinette, när hon och hennes entourage åker hem från en maskerad i Paris i ottan. De stannar utanför Versailles, vid den stora trädgården och bara sitter och tittar på soluppgången medan de första strålerna träffar slottet bakom dem. Det är en otroligt vacker scen, från en otroligt vacker film! Sådana scener får mig att vilja gå ut och faktiskt kolla på soluppgången. Sedan tänker jag: "Hmm, det här är Sverige. Det är -9 grader ute. Det är en massa snö överallt. Screw the sunrise".


Soluppgångsscenen från Marie Antoinette.

I alla fall, ikväll ska jag och snuffsipuffsen gå och se Alice in Wonderland på bio! Och som jag har längtat! Inte bara för att jag är världens största Tim Burton-fan och Edward Scissorhands är bland det bästa som gjorts och det faktum att han är gift med den coola Helena Bonham Carter som råkar spela min favoritkaraktär Bellatrix Lestrange från Harry Potter-serien och som spelar The Red Queen i den här filmen och för att den är i 3D och för att jag inte kan bestämma mig för om Johnny Depp är snygg eller inte och... vänta, nu tappade jag tråden. Ja, just det! Inte bara för alla dom här sakerna, men också för att den verkar vara den coolaste filmen ever helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar