tisdag 2 mars 2010

Spontanitet, bra eller dåligt?

Idag fick jag och snuffsipuffsen reda på att vi har fått en lägenhet i Örebro! Det känns så himla skönt att slippa tänka på huruvida man kommer att bli hemlös till sommaren eller inte. Hur som haver, lägenheten är nyrenoverad, den ligger centralt och den är på det hela helt fantastiskt. Jag märker redan att den kommer att vara bra för min ekonomi... Jag vill dra mig till minnes när jag bodde i Haga (nära centrum i Umeå), och jag spenderad var och varannan dag nere på centrum. Spontanfika och spontanshopping. Needless to say, min ekonomi led av spontanpankhet. Men nu är jag "vuxen", med mycket fler bollar i luften och förhoppningsvis mycket mer vett i skallen. Jag och snuffsipuffsen kommer nog att klara oss alldeles utmärkt.

På tal om något annat så ska jag och snuffsipuffsen se på Tim Burtons Alice in Wonderland (eller Alice in THE Wonderland som snuffsipuffsen så elegant uttrycker det) på 3D till helgen. Jag har sett fram emot den här filmen i typ 2 år! Ge mig Johnny Depps läskiga ögonbryn och Helena Bonham Carters förstorade huvud nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar