lördag 27 februari 2010

Förbannelsen.

Det vilar en förbannelse över mig. Jo, det är sant, tro mig. Snuffsipuffsen vet om den och han är också den som tyvärr oftast får leva med konsekvenserna av den...

Jag vaknar tidigt. Äckligt tidigt. Alltid. Idag gick jag upp kl 05.26 och jag vet inte hur normalt det är för vanligt folk som inte lider av en "hej jag vaknar konstigt tidigt av ingen som helst anledning"-förbannelse att gå upp vid den tiden på lördagar, men...nej, det är inte normalt. Konstigt nog är jag inte heller speciellt trött resten av dagen. Jag klarar mig liksom. That's just weird, right? Det finns dock lite positiva saker med att vakna tidigt. Jag får en stund för mig själv, jag kan se på när solen går upp, jag kan diska, piffa i lägenheten och jag kan se på en film som jag har försökt få snuffsipuffsen att se men åter igen vill han inte se den för det är tydligen inte "hans typ av film". Ja, det har blivit en vana att jag gör alla dessa saker på morgonen eftersom jag har vaknat tidigt så långt jag kan minnas. En gång sov jag till 12.30 (eftersom jag hade varit på efterfest till 06.00) och jag fick total panik när jag vaknade. Hela dagen hade förflutit!

Hur som haver, det som är mest negativt med förbannelsen är att den även verkar när jag är bakfull. Så ikväll, efter att jag har dansat järnet på Umeås enda gayklubb som arrangeras en gång i månaden, kommer jag att vakna vid 07.00 även om jag kommer hem vid 03.00. Yeeeeeeej for me...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar