tisdag 23 februari 2010

Vad ska vi se på?

Strax kommer granngänget över och kollar på film. Det är alltid en intressant process när ett antal människor, som alla tycker om olika sorters film, ska bestämma sig för vad de ska titta på (OBS! Varning för generalisering). Det finns alltid den som vill se något lättsamt, typ en animerad film eller en komedi. Sedan finns den där som vill se en skräckfilm. Vad mer? Jo, den där som det absolut inte spelar någon roll för, men när man väl föreslår en film så *poff* kommer de med en invändning. Det värsta är om det finns en straight kille med i gänget. Att försöka få en straight kille att se en dramafilm eller romantisk komedi är lika svårt som att försöka se de bra kvalitéerna med Fredrik Reinfeldt. It can't be done! Och ja, jag är stolt över den liknelsen. Den bara kom!

Vi får se vad det blir. Själv är jag den där som det inte spelar någon roll för, men som ändå kommer med invändningar när det väl kommer förslag. Någon måtta får det vara liksom! Inte tänker jag sitta i 2 timmar och se på när Vin Diesel åter igen...typ spränger...saker. Det är väl det som händer i actionfilmer? I don't know. Ge mig ett tårdrypande drama om typ en kvinna som förlorar sitt jobb, sin man, sina barn, får cancer, överkommer cancer, men sen dör ändå. Då är jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar