torsdag 25 februari 2010

Hemmadag, biokväll.

Idag bestämde jag mig för att ta ledigt från skolan och ha en produktiv dag i hemmet istället. Och med "produktiv" menar jag att jag bänkade mig framför TV:n och hade ett "Will & Grace"-maraton. Det ska dock understrykas att jag han med lite städning. Medan jag skriver det här kan jag inte undgå att tänka vilket innehållsrikt och intressant liv jag har. Bra där, Jacob.

Killen som dock förgyller mitt liv, min lilla snuffsipuffs Dennis, kom över senare på eftermiddagen och vi hade en väldigt gemytlig middag och sedan for vi på bio. För att förstå valet av film måste man förstå snuffsipuffsen. Han är galen i grekisk mytologi. Så! Nu förstår ni honom. Vi såg alltså Percy Jackson and the Lightning Thief. Snuffsipuffsen, som är ett brutalfan av böckerna, var underväldigad och lite besviken. Jag känner mig inte alls så berörd om jag ska vara ärlig. Det var lite av en dussinfilm där snygga tonåringar springer omkring och möter lite monster här och där. Been there, done that. Fast i Harry Potter-filmerna är tonåringarna inte så snygga. Ta till exempel Daniel Radcliffe som spelar Harry. I would not tap that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar