tisdag 23 februari 2010

Meryl, my bitch.

Sitter just nu på Universitetet där jag egentligen borde jobba, men...nej. Orka liksom. Istället surfar jag runt på mina sedvanliga filmhemsidor. Ni förstår, snart är det dags för The Academy Awards i USA - det vill säga Oscarsgalan. Det här är som OS för mig! Istället för Charlotte Kalla har jag Sandra Bullock. Istället för Björn Ferry har jag Colin Firth. Istället för sportprogramledarna på SVT har jag Alec Baldwin och Steve Martin (som är programvärdar för årets gala). Det här är stort alltså!

I kategorin Bästas Kvinnliga Skådespelare, som för övrigt är min favoritkategori (yeah... it's gay), är bland annat Sandra Bullock och Meryl Streep nominerade för The Blind Side respektive Julie & Julia. Bullock, en veteran bland b-filmer och romantiska komedier med Hugh Grant. Streep, som kan bemästra vilken dialekt som helst och med 16 Oscarsnomineringar i bagaget. Ändå står de nu som jämlikar och hoppas på att vinna guldstatyetten. Ja, det är ju så spännande att jag nästan gör lite i kalsongerna! OK, that was disgusting.

Hur som haver, jag satsar mina pengar på Meryl. Hon har inte fått en Oscar på typ 25 år så det borde väl vara dags nu! Vi får väl se vad som händer den 8 mars. Som sagt, jag hoppas på gudinnan Meryl. She's my bitch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar