tisdag 23 februari 2010

Frida.

Det blev tårdrypande drama, som jag ville! Mohahaha. Fast det var dock inte jag som valde ut kvällens film som var Frida med Salma Hayek och Alfred Molina. Det var min granne Ceasar som valde den. Det var ett bra val anser jag, lagom bittert och smärtsamt för en tisdagkväll. Till filmen åt vi en färsk ananas och chokladbollar med gaffel. Vi insåg att allt borde ätas med gaffel! Det känns mer lyx liksom.

Hur som haver, filmen handlar om den mexikanske konstnären Frida Kahlos liv, hennes äktenskap med konstnären Diego Rivera, olyckan som orsakade hennes handikapp och den fysiska och psykiska smärtan som hon bar på hela livet. Salma Hayek är fantastisk (hon Oscarsnominerades), musiken är fantastisk och färgerna...åh, färgerna! Briljant.

Nu ska jag och snuffsipuffsen äta chokladbollar (med eller utan gaffel - vem vet?) och sedan gå och lägga oss. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar