fredag 26 februari 2010

Bon appetit!



Efter en relativt skön dag på stan, som avslutades med en blöt snöstorm från helvetet, spenderade jag och snuffsipuffsen resten av dagen framför TV:n med våran hemmagjorda pizza i högsta hugg. Jag säger då det, färdiggjorda pizzakit är det bästa av guds skapelser! Hur som haver, vi avslutade myskvällen med att se på Julie & Julia, det vill säga den filmen som Meryl Streep förhoppningsvis tar hem Oscarn för i år. Hon spelar kocken Julia Child som på 50-, 60- och 70-talet var en av USA:s mest kända (och exentriska) kockar. Filmen handlar också om Julie Powell (Amy Adams) som bestämmer sig för att skriva en blogg om hur hon försöker laga sig igenom Julia Childs massiva kokbok på ett år.

Efter att ha sett filmen blir man genast sugen på att laga något i stil med boeuf bourgignon, men tragiskt nog vet jag att jag imorgon kommer att sitta med resterna från min hemmagjorda pizza. Vad värre är kommer jag troligtvis sitta med en kebabtallrik på söndag som, let's face it, är resultatet av ännu en studentfylla. Jag får helt enkelt ta tag i seriös matlagning senare i livet.

Nu vill snuffsipuffsen att jag ska göra min Julia Child-imitation innan vi lägger oss. Ni förstår, hon pratade med en väldigt säregen röst - väldigt högljutt och kraxande. "I'm Julia Child! Bon appetit!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar