lördag 2 mars 2013

Skämstamejfan.

Idag var det sol igen. Jag är glad, självklart, men skeptisk. Kom ihåg vad jag har sagt mars...

Hur som haver, dagen har spenderats på resande fot. Vi tog vårt avstamp i samhället som Gud inte bara glömde men strök från sin lista totalt - Vingåker. Där mötte vi upp päronen och for vidare mot Östgötska präriens gudinna - Linköping. Lite födelsedagsfirande och strosande i stadskärnan avslutades med ett inköp utan dess like. Jag gjorde ett s.k. "skämstamejfan"-inköp i form av Breaking Dawn, del 2 på DVD. Herregud, jag kände mig som en hormonstinn 13-åring när jag sträckte min hand efter fodralet i hyllan, och det kändes som alla i butiken såg mig som en sådan även fast jag är två meter lång och har skägg (#världensfulastetonåring). Jag var naturligtvis tvungen att köpa en annan mer pretentiös film för att väga upp detta! Därmed köpte jag också The Perks of Being a Wallflower. Allt som allt har det alltså varit en mysig och produktiv dag, som kanske avslutas med dåligt skådespelande vampyrer med bodyglitter eller utstötta ungdomar som lyssnar på The Smiths. Bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar