måndag 4 mars 2013

Mitt första eller typ andra och sista inlägg om Twilight.

Åh, herregud, Breaking Dawn, del 2 alltså.... Jag och fästmannen var naturligtvis tvungna att kolla på den efter melodifestivalen. Det var första gången vi såg den sedan vi såg den på bio och ja, specialeffekterna var fortfarande lika horribla. Jag menar, kom igen! Har man en budget på 75 miljoner dollar kan man väl lägga en smula på effekterna? Hur som haver, för er som inte har sett filmen så kommer här en klassisk herrpaltrow-sammanfattning av handlingen (OBS! Spoileralert!):

Bella vaknar upp som vampyr och ba: "Oh my god, Edward vi har samma kroppstemperatur men gud vad blodtörstig jag är! Ska vi ut och jaga? Svar ja." Så dom ba ut och jagar och hon vill döda en människa men sen gör hon inte det. Alla andra ba: "Coolt". Sen får hon träffa sin häften männsika/ hälften vampyrbebis som är lika datagjord som Sex and the City-tjejernas ansikten i Sex and the City 2. Vargpojken Jacob ba: "By the way, jag kommer bli ihop med din dotter när hon är äldre. Det är en varggrej...". Alla ba: "Weird". Sen tror vampyrernas motsvarighet till det brittiska kungahuset att dom har skapat ett odödligt barn, vilket tydligen är superolagligt i vampyrvärlden, så dom måste naturligtvis förgöra allt och alla som har med den här databebisen att göra. Då känner ju Cullen-familjen med Bella i spetsen att de kanske borde förbereda sig för att slåss. Så de samlar ihop en massa dåliga skådespela...jag menar vampyrer, för att slåss mot dom andra dåliga skådespe....jag menar vampyrerna. Bla bla bla, klipp till slutet då alla slåss, fast dom inte slåss för tydligen var allt bara ett drömscenario som Alice har projekterat. Så alla ba: "Nähä, här blir inga barn gjorda eller dödade" och sen drar alla hem. Slutet gott allting gott.

Den här filmen "vann" välförtjänt en massa Razzies (motsatsen till Oscars - ges till de sämsta filmerna varje år), men jag tycker ändå att den har en viss charm. Det finns i alla fall en charm i att bakfyllekolla på Twilight-filmer, eftersom man redan är halvt hjärndöd och inte behöver bry sig om handlingen eller någon av karaktärerna. Bra där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar