måndag 11 mars 2013

Hej irritation. So we meet again.

OK, det här kommer inte bli ett muntert inlägg. Nu är det sagt! Läser ni vidare så bered er på mycket ilska, bitterhet och svordomar. You are officially warned...

Idag är en sådan där dag då jag irriterar mig på precis allt och alla. Listan ser ut som följer:

1. Min hund. Jag älskar henne, det ska gudarna veta. Men idag... hon vill inte kissa när vi var ute, hon drog i kopplet och hon skulle lukta på ALLT. Hade en hund pissat på en lyktstolpe för 11 månader sen så är ta mej fan Magda den enda hunden i världen som fortfarande känner lukten och ska fram och sniffa! Och så fiser hon också.

2. Människor. Ja, ni läste rätt. Alla människor. Speciellt trafikanter och folk som jobbar i butik. Jag har ju i och för sig alltid råhatat trafikanter och butiksbiträden, men just idag var de på något sätt extra irriterande med sina "hej här skyndar jag mig och köra ut framför dig och sen kör jättesakta" och sina "hej jag ser att du undviker min blick men jag jobbar på provision så jag ska hjälpa dig med precis allt fast du ser så obekväm ut så att du vill dö". 

3. Min dator. Det syns inte på texten just nu, men den jävla shift-tangenten glappar så jag måste gå tillbaka och ändra de första bokstäverna i nya meningar till stora bokstäver. Den här datorn beter sig som ett gammelsvenskt ord för våtmark just nu. 

4. Samtalsunderlag. Lärare som läser det här vet vad jag pratar om. 'Nuff said.

God natt på er! Måtte denna våtmarksdag ta slut snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar